Nordkroken

Vänsterpartiet på Nordkroken

Semesterhemsföreningen Nordkroken är denna vecka platsen för en träff av Vänsterpartister från när och fjärran.

Vänsterpartiet, vänersborg, nordkroken, sommar

Bad och mat, vandringar och allehanda aktiviteter blandas med längre diskussionsstunder kring teman som anknyter till valrörelsen. Deltagare är några ledamöter från riksdagen och från regionfullmäktige tillsammans med partikamrater med uppdrag på kommunal nivå.

Onsdag eftermiddag gäller det trafikfrågor. Jessica Thunander är riksdagsledamot från Västra Götalands läns östra. Under mandatperioden har hon haft flera anföranden och fyra  interpellationsdebatter om Färdtjänst och funktionsrätt, Transporteffektivitet och klimatmålet, Miljömålen och infrastrukturplaneringen samt om Kollektivtrafik och ökat jämlikhet.

Under riksdagsåret 2021/2022 behandlades också Vänsterpartiets  tre motioner som anknyter till trafikpolitik:

Trafikfrågor är viktiga frågor i vår region. Det är värdefullt att dessa frågor fick plats på programmet för Nordkroksveckan.