Vänsterpartiet Vänersborg

Slut på lediga dagar

Vi kommer rätt omgående upp i full fart. Medlemsmöte nästa vecka torsdag, Röd Lördag i samma vecka, årets första gruppmöte onsdag 18 januari. Sedan är våra förtroendevalda på nämndernas januarimöten, inte mindre än sex sammanträden mellan 23 och 31 januari.

På medlemsmöten brukar vi oftast ägna kvällen åt något speciellt tema, vi försöker undvika att ta upp frågor från den kommunalpolitiska agendan. På Röda Lördagar är vi ett större antal partikamrater ”på stan” och samtalar kring ”det mesta” med alla som vill passa på att träffa aktiva vänsterpartister. På gruppmöten summerar vi frågor som har avhandlats i olika nämnder och styrelser, vi förbereder kommande möten, tittar på ärendelistan för kommunstyrelsen och kommunfullmäktige, samtalar kring motionsutkast, förankrar våra tankar hos partimedlemmar och sympatisörer som är välkomna vid våra möten.

Medlemsmöten och gruppmöten startar vi alltid klockan 18:00 i vår källarlokal på Kronogatan 31. Det enklaste är att komma i tid, hinner man inte, duger en knackning på fönsterrutan.  Vi har alltid målsättningen att avsluta senast 20:00. Fika bjuder vi på, så varmt välkomna.

2017 är ju året där mycket ska komma på rätt spår. Vill man ”växa till sig” och våra redo att spela en aktiv roll under valrörelsen 2018 och därefter axla nya uppgifter som förtroendevald, då är det nog inte feltänkt att komma igång under våren 2017. Vi kommer att ordna utbildningar och studiegrupper. Vi tycker att vi gör ett hyfsat bra arbete, men det som är bra kan fortfarande utvecklas och bli bättre. Som oppositionsparti brukar vi få mellan 10 och 15 procent av rösterna i kommunalvalet, vilket alltid resulterar i ett rätt stort antal uppdrag för partiets förtroendevalda.

Alla aktuella mötestider finns på fliken På gång.

För den som hittills inte tagit steget att ansöka om medlemskap men vill ”testa oss” så välkomnar vi alla kontakter, på våra möten, eller direkt med enskilda ur styrelsen. Information om adresser finns på fliken Företrädare.

Ansökan om medlemskap gör man digitalt på länken Bli medlem. Avgiften för första året är 100 kronor. Då ingår också Vänsterpartiets samhällsmagasinet Rött – det går bra att läsa tidigare exemplar på nätet.