Vänersborg – Vargön – Nordkroken

Vänersborg är inte bara ”centralorten Vänersborg”. Vargön är en stor del av Vänersborg, Nordkroken är en mindre del av Vargön. Till badet i Nordkroken kan man fortfarande cykla eller åka buss med hela familjen utan att behöva vara rädd att plånboken töms för allehanda aktiviteter. Bert har inte kommit till Nordkroken än. Men Byggbrigaden är på väg dit!

Nyfiken? Så här är det. Semesterhemsföreningen Nordkroken har en stuga som är ett helt hus alldeles intill stranden till Vänern. Föreningen skriver: Semesterhemmet är en kombinerad konferenslokal/festlokal/ skolutflyktsmål med övernattningsmöjligheter. Bakom Semesterhemsföreningen står i huvudsak Verdandi och Vänsterpartiet. Huset används flitigt, hela anläggningen kan också hyras. Underhåll av byggnaden sker löpande – men någon gång är det dags för ett krafttag. Då är då Byggbrigaden kommer in in bilden. Byggbrigaden kombinerar i sitt koncept lärande, lärnande, arbete och rekreation. Läs mera här. Det här kommer att göra gott. Och deltagarna kommer att resa hem med nyförvärvade praktiska kunskaper och intryck från föreläsningar och diskussionen kring aktuella ämnen. Se hela ”kurskatalogen” här.