Ida Hildingsson har av lokalföreningen i Vänersborg placerats som första namn på valsedeln för val till kommunfullmäktige 13 september 2026. Ida Hildingsson skriver på sin egen Facebook-sida och på lokalföreningens Facebook-sida:
Sverige står vid ett vägskäl – vilken väg väljer du?
Den ena vägen leder mot ökad polarisering, växande klyftor och ett samhälle där människor ställs mot varandra. Där problemen möts med mer kontroll, hårdare repression och mindre tillit. Där otrygghet används för att motivera inskränkningar istället för att ta itu med orsakerna till att människor hamnar utanför.
Den andra vägen bygger på solidaritet, jämlikhet och gemenskap. Ett samhälle där vi investerar i människor – i välfärden, skolan och vården. Där vi bekämpar brottslighet genom att förebygga den, minskar klyftorna och skapar framtidstro. Där frihet inte handlar om den starkes rätt, utan om att alla människor ska ha verkliga möjligheter att leva ett gott liv.
I nästa val handlar det om mer än partier och politiker. Det handlar om vilket Sverige vi vill vara och lämna vidare till kommande generationer. Ett Sverige som präglas av rädsla, splittring, avhumanisering och misstänksamhet – eller ett land som håller ihop, där vi möter utmaningar tillsammans och där människovärdet alltid står i centrum.
Jag vet vilken väg jag väljer.
Jag väljer vänster. ❤️
Vilken väg väljer du?
