Annandag en vanlig dag

Riksdagen med många debatter

Tidigare var annandag pingst en röd dag men ersattes istället av nationaldagen den 6 juni från och med 2005.

Idag är det full aktivitet överallt. En vanlig dag, en arbetsdag. På lokal nivå gästas Vänsterpartiets lokalförening ikväll av kommunens ekonomichef Thomas Sannemalm som berättar om förslaget till Mål- och resursplanen 2025, det förslag som kommunstyrelsens ordförande undertecknade i slutet av förra veckan. Behandling i kommunstyrelsen den 5 juni, beslut senare i kommunfullmäktige den 19 juni.

I riksdagen är det full aktivitet idag, inte det normala på en måndag egentligen. Det blir intressant att i morgon ta del av snabbprotokollet från dagens debatt. Ser och lyssnar man hellre så kan man följa eller koppla upp sig i efterhand via riksdagens webb-TV

Debatterna idag gällde propositionen ”Att lättare få läsa i snabbare takt och på en högre nivå”. Se vårt inlägg här på hemsidan 25 februari ”Tidöavtalets skolprojekt”.

Senare idag debatten om regeringens klimathandlingsplan. Se vårt inlägg 31 januari ”Motioner som bemöter handlingsplanen”.