Rött.nu

Under ett antal år fick alla medlemmar i Vänsterpartiet fyra gånger om året ett exemplar av tidningen/tidskriften Rött. Utgivningen av Vänsterpartiets medlemstidning är pausad.

Rött.nu är en webbplats från Vänsterpartiet som ger utrymme åt nyheter, texter och poddar som fler borde upptäcka. Där lyfter man fram sådant som ofta inte hamnar i det vanliga mediaflödet, men som hjälper att förstå världen bättre.

På menyn finns mycket att välja – inte bara texter att läsa, här finns även länkar till aktuella avsnitt i olika poddar: ”Det här snackar vi om idag” – ”Scocconomics” – ”Remake the world”.

Texterna finns att bläddra fram under rubrikerna:

Den som inte har bekantat sig med Rött.nu tidigare kan passa på att under påskhelgens lediga stunder komma ikapp. Å andra sidan – det finns också mycket annat för våra förtroendevalda och för våra medlemmar att bevaka framöver.  En titt i lokalföreningens kalender lönar sig. De flesta notiser i kalendern innehåller länkar – fast länkarna blir först synliga efter en klick på ”händelsen”, då öppnas kalendernotisen helt.