Val 2022

Vänsterpartiet Vänersborgs valtidningar

Vänsterpartiets lokalförening beslutade tidigt under våren att med stöd i Postnords utdelning av samhällsinformation satsa på två valtidningar till alla hushåll i Vänersborgs kommun.

Det gick strålande att komma överens om vad vi ville berätta och hur vi ville presentera Vänsterpartiets lokala arbete. Att beskriva sambandet mellan det vi har gjort och det vi vill göra framöver var och är vår tanke. Hitta på vallöften med stundens ingivelse är inte vår sak.

Mindre bra var insatsen som Postnord fick betalt för. ”Inte fått tidningen …” hörde vi i augusti, valtidning #1 delades inte ut till alla hushåll. ”Varför får jag två exemplar av samma tidning …” hör vi nu när valtidning #2 delas ut.

Finns alltså anledning att här på hemsidan länka till båda valtidningarna och till vår lokala valplattform. Vårt budskap presenteras inte med en mängd enstaka löften som var och en beskrivs på en endaste rad. Vi skriver om bakgrunden till våra tankar, vad vi gjort i nämnder, i kommunstyrelsen och i kommunfullmäktige, var vi lyckades redan eller i vilka frågor vi måste göra ett andra eller tredje försök att få gehör. Vi motiverar och utvecklar våra förslag – det kan inte göras med enskilda slagord och löften.

Länkarna finns här:

Valplattform Vänsterpartiet Vänersborg

Vänstern i Vänersborg – augusti 2022

Vänstern i Vänersborg – september 2022

Här sida 2 av senaste valtidningen: