Kommunfullmäktige

Fullmäktige ikväll

Ledamöterna och ersättare kopplar upp sig digitalt till sammanträdet. Det har fungerat bra och det ska det väl också göra idag. Ordföranden öppnar mötet 18:00.

Åhörare då? Fullmäktiges möten skall vara offentliga. Det är fullt möjligt att följa debatterna via radio eller webb-TV. Alla länkar ligger på kommunens hemsida under rubriken ”Kommunfullmäktiges sammanträden”. Det är möjligt att även i efterhand se och lyssna på debatten. Man kan klicka sig fram till ärendet intresset gäller.

Här är kallelsen med förslag till dagordning. (Listan är inte komplett, det tillkom ärenden i sista stund.)

Nästan samtliga handlingar kan öppnas på kommunens anslagstavla under fliken ”Kallelser – Kommunfullmäktige – Kallelse 2022-02-16”.

Vänsterpartiets ledamöter är Stefan Kärvling, James Bucci, Marianne Ramm, Lutz Rininsland och Monica Andersson. Ersättare är Eva Lindgren, Magnus Lilja och Eldbjörg Bryntesson.

Vänsterpartiets ledamöter har lämnat in nya motioner, interpellationer och frågor.

Motion om partistöd – Stefan Kärvling

Motion om sänkning av årsarvoden – Stefan Kärvling