Ingen ansvarsfrihet

Då blev Revisionsberättelsen offentlig – och det blev som det ryktades.

Men du – innan du börjar läsa, sätt dig bekvämt och lyssna på en ny låt från Radio Väst och Framåt Fredag.

HELA barn- och ungdomsnämnden skall vägras ansvarsfrihet, tycker revisorerna. Enkelt, rakt över. Det blir ju galet. Ska man först rösta mot projektet Arena, ska man sedan ställa fråga efter fråga, utan att man får svar, ska man protestera, reservera sig gång efter annan – och därefter straffas tillsammans med alla andra? Det finns inget parti som skulle tillåta att detta sker mot den egna representanten – och Vänsterpartiet kommer såklart att göra allt för att hindra fullmäktige från att göra bort sig. Fast, man vet ju aldrig – det var en gång en nästan enig fullmäktigeförsamling som gav klartecken till Arenan. Eller hur ska man tolka ”sammanfattningen” av debatten som syns och hörs på Youtube? TTELA kommer säkerligen att ha anledning att bevaka utvecklingen, en första notis finns ju redan. Radio Väst uppdaterar sin rapportering hela tiden. Det är mycket välgörande att få höra en kommentar av Bosse Adriansson, finns bara att säga ”Så ska det låta”. Mindre klokt blir man när man lyssnar på S Anders Larssons utläggning. Såväl TTELA som Radio Väst länkar till hela Revisionsberättelsen, det gör också kommunens hemsida. Ordentligt på alerten tycks Västnytt vara, ta en titt och följ också deras rapportering. En annan vinkling finns i reportaget på TV4 – det är återigen S Anders Larsson som har andra tankar hur man borde granska Arenan.