Bostad

Medlemsmöte onsdag 11 oktober

Styrelsen träffas redan 17:30, medlemsmötet börjar 18:30 i vår lokal på Kronogatan 31.

Vänsterpartiets kongress är 9 – 11 februari 2018 i Karlstad. Från Vänsterpartiet Fyrbodal deltar fem ombud. På onsdagens medlemsmöte bestämmer vi vilka som ska nomineras till ombud eller till ersättare.

Temat för medlemsmötet är BOSTÄDERMagnus och Kenneth, som är Vänsterpartiets representanter i styrelsen för Vänersborgsbostäder AB, har varit på studiebesök i Linköping, i ”Vallastaden 2017”, årets stora bo- och samhällsexpo. Med utgångspunkt från deras berättelse och deras bilder kan vi föra samtal över bostadsprojekt aktuella för Vänersborg.

I Vänersborg är vi i slutskedet av arbetet kring en ny Översiktsplan. I juni antog fullmäktige nya RIKTLINJER för ett BOSTADSFÖRSÖRJNINGSPROGRAM. Samtidigt är nya detaljplaner på gång. Här två exempel: Niklasberg 14 och Penséen, ett centrumprojekt från kommunens bostadsbolag Vänersborgsbostäder.

I riksdagen avslutades nyss den allmänna motionstiden. För den som vill läsa på innan medlemsmötet finns två pinfärska motioner från Vänsterpartiets riksdagsgrupp:  En demokratisk, jämlik och hållbar stad och en uppdatering av partimotionen Bra bostäder åt alla

Välkomna till vårt medlemsmöte.