Vänsterpartiet Vänersborg

Extra medlemsmöte

Någon gång händer det snabbt. Eftersom nästa medlemsmöte planerades till den 1 december, behöver vi kalla till ett EXTRA MEDLEMSMÖTE TISDAG 18 NOVEMBER, START 18:00, i vår lokal på Kronogatan 31. Ett mail med information har gått till våra medlemmar.

I övrigt ligger en händelserik vecka framför oss:

Kommunstyrelsens arbetsutskott har en diger lista på måndag eftermiddag. Här förbereds ärenden inför kommunfullmäktiges möte i december.

På tisdag sammanträder Kunskapsförbundet Väst i Trollhättan – vuxenutbildningen är en brännbar fråga.

Onsdag sammanträder kommunfullmäktige i kommunhusets sessionssal med start klockan 18:00. Första punkt på dagordningen är val av ordförande för mandatperioden fram till 2018. Socialdemokraterna föreslår Lars-Göran Ljunggren till posten som främsta företrädare för vår kommun. Men det finns också andra punkter på dagordningen där oenigheten lär vara stor.

På torsdag sammanträder samhällsbyggnadsnämnden.

Kommunens valberedning kallas till ett första sammanträde måndag 24 november. Nu ser det ut som om partierna får rita om sina underlag. Det vad som gällde sedan Socialdemokraternas presskonferens för en månad sedan gäller plötsligt inte längre.