Jonas Sjöstedt

Det är bara att invänta måndagen

Mandatfördelningen för kommunfullmäktige i Vänersborg är klar. Det blir som valnattens resultat visade. Däremot återstår fortfarande nästan hälften av valkretsarna i länsstyrelsens sammanställning. Vilka ledamöter som skall representera partierna blir först klart när personrösterna är räknade. Uppenbarligen har man tagit en paus från fredag kväll. Det gäller att invänta slutresultatet som väl kommer under måndag förmiddag.

Och så fortsätter den riktiga väntan – ”vem med vem?” Från vår sida finns inget att berätta. Säkerligen förs diskussioner och görs sonderingar, men vi har ingen kännedom.

I onsdags hade vi ett välbesökt medlemsmöte i Folkets Hus. Via en Youtube-länk var Jonas Sjöstedt med på medlemsmöten ”runt om i hela landet”. Vi lyssnade och fortsatte därefter att samtala om budskapet som Jonas framförde.

Idag blev Jonas Sjöstedt i Sveriges Radios lördagsintervju vidtalad om flera av uppmaningarna han riktade till lokalorganisationerna. Hela intervjun kan avlyssnas i efterhand.

Från vårt partikansli rapporterades i fredags att Vänsterpartiet från valdagen räknat fått 1300 nya medlemmar. Även här i Vänersborg har vi fått nya medlemmar. Här länken till sidan ”Bli medlem”.