Demokrati

Sitt fint!

Första sittning med den nya kommunfullmäktige avklarades igår.

TTELA berättar från första sammanträdet med nya fullmäktige i flera artiklar och notiser, kommunen har sin sammanfattning men ni vill förstås hellre läsa Vänsterpartiets sammanfattning

Vi lånar hit ärende 7

Annonsering” blev det stora genombrottet för det nya Miljöpartiet i Vänersborg. Härligt! Häftigt! Tänk er: tre kommunalråd går upp ill talarstolen och försvarar förslaget som en framgång i besparingsivern: ”Vi annonserar dag och tid för fullmäktige och hänvisar i annonsen att dagordningen kan man ta del av på kommunens hemsida”. Per Sjödahl för Miljöpartiet tycker att detta är ett förslag som han inte är beredd att godta, och när James Bucci för V, Morgan Larsson för VFP, när Lena Eckebom-Wendel för M, Tove af Geijerstam för FP och slutligen Joakim Sjöling för S ställer sig bakom Per Sjödahl, ja då vandrar Lars-Göran Ljunggren, därefter Gunnar Lidell och slutligen Bo Carlsson till talarstolen och säger sig ha ”lyssnat” och därefter kommit fram till en bättre insikt. [Läs gärna och jämför med TTELA som också skriver om ”kovändningen”.]

De tre pudlars afton