Arena Vänersborg

Mullvaden gräver allt djupare

Minns ni Arena advokatens fakturor som vänsterpartiet grävde fram och som ger oss ett inblick bakom Arena sekretessen? Jo tack men visa gärna igen

Med hjälp av uppgifter i dessa fakturor tar vi nu grävandet till nästa nivå. En nivå som tar oss till hemliga utredningar och hemliga förlikningar och även till tjänstemän hos Vänersborgs kommun och deras datorer. Offentlighetsprinciper har offrats gång på gång för att försöka hålla locket på alla ställen där projekt Arena Vänersborg har brustit.

Vad gör vi då? Jo vi begär ut handlingar som uppenbarligen finns och som vissa tjänstemän uppenbarligen har haft kännedom om men som ingen har diariefört. Känns det igen?

Skam den som ger sig!

Och fundera över detta – hur skall man kunna lita på de inblandade konsulter, advokater och tjänstemän när dessa själva medverkar till att våra grundlagar sätts ur spel. Vissa Arena konstigheter är polisanmälda, andra konstigheter är JO anmälda och polisinspektör Erold Coleman (polisärende K 171809-09) eller vice chefsåklagare Sune Johansson (åklagareärende AM-163708-09) har vi ett stort förtroende för.

JO beslut 3948-2006 klargör vad som förväntas av den externa uppdragstagaren. Vem vet kanske någon känner för att kontakta advokatsamfundet?

Vänsterpartiet (V)änersborg – partiet som inte lullar med