Arena Vänersborg

Bara tuta och köra?

tuta och kör

Kommer ni ihåg denna rubrik i TTELA  ”Kritik mot brandsäkerheten i arenan” Artikeln handlade om motormässan som fick äga rum trots att arenan inte var klar på långa vägar. I artikeln står följande

”Bo-Göran Karlsson, teknisk driftchef på Arena Fritid, menar att räddningstjänsten har gett sitt tillstånd. – De har godkänt, men står inte som brandskyddsansvarig utan det gör jag.  I onsdags ska godkännandet ha kommit, bara två dagar innan själva eventet.”  Anders Almqvist sade att räddningstjänsten aldrig gett sitt godkännande.

Vem hade rätt? Vänsterpartiet Vänersborg bjuder nu på ett par av motormässans hemlisar som samtidigt avslöjer ytterligare en arena lögn.

Räddningstjänstens skrivelse 090708            Vem gav grönt ljus?

Sedan har några inte varit ärliga över vad motormässan orsakade i extrakostnader när den fick äga rum i en halvfärdig arena. Vi bjuder på ytterligare en hemlis.

Några av motormässans dolda kostnader

Kom ihåg att detta är en faktura från bara en av firmorna som fick flytta på grejorna och lägga ned arbetet under tiden motormässan skulle hållas

Billarm någon?  Tuta om du gillar Vänsterpartiet Vänersborgs grävjobb eller varför inte skriva en rad i gästboken eller ännu bättre kom på studiecirkeln.