Röd lördag

Det blev åtta – hittills!

RÖD LÖRDAG i Vänersborg har kommit för att stanna! Vänsterpartiet tog i mars i år för första gången plats på scenen på gågatan. Idag, dagen innan valdagen, räknade vi att det blivit åtta tillfällen hittills – och vi ska fortsätta även efter valet.

Vilken kontakt, vilka samtal, vilken spontanitet, vilken glädje, vilken stämning!

Vi har inte en blek aning om hur valutgången i kommunvalet kommer att se ut och mycket tyder på att det även i riksdagsvalet kan vara bra att inte ta ut något i förskott. Men att vi vill fortsätta samtalen med alla som under våra RÖDA LÖRDAGAR har uppmuntrat oss, ställt nyfikna frågor eller kommit med kritiska anmärkningar, det är vi överens om. Och med tanke på att vi sedan vi kom igång i mars har vuxit rejält i medlemsantal, så bör vi inte ha några problem att kunna fortsätta.

På söndagmorgon ser vi till att valsedlarna finns på plats i alla trettio vallokalerna. Och när resultaten börjar komma in på kvällen har våra medlemmar samlats i Stora Salongen i Folkets Hus i Vänersborg. Välkomna från klockan 19:00.

Här några bilder från dagen – musikanterna idag var Joel Kollberg och Samuel Lundström.