Vänsterpartiet Vänersborg

Information efterlyses – information finns

Korta samtal vid valstugan, långa samtal vid valstugan. Nu återstår endast tio dagar till valdagen och valarbetaren får ofta höra ”... har redan röstat”.  Med den rätta repliken lyckas man att fånga intresset och det blir ett samtal i alla fall.

Att rösta är en sak – att vilja veta hur denna min röst förvaltas under de kommande fyra åren är en annan. Kan man förlita sig på ett vallöfte? Vad säger egentligen löftet? Är det något som togs fram av skickliga PR-konsulter inför valet eller är det förankrat i partiets politik i grunden?

Vid valstugorna finns gott om material, flygblad, broschyrer, tidningar – och valarbetare som kan svara på många frågor.

Vänsterpartiets lokala företrädare hänvisar gärna till vår lokala hemsida. Många inlägg berättar om partiets tankar inför viktiga beslut, andra inlägg skildrar vad som hände på sammanträdet när beslutet gick vår väg och även när vi  förlorade omröstningar. Sedan 15 år tillbaka, från 2007 till idag, finns information tillgänglig om Vänsterpartiets lokala arbete. Använd sökfunktionen om det är ett ärende du önskar kolla upp, bland 1786 (just nu) inlägg bör du hitta svaret.

Andra aktuella tips är lokalföreningens valplattform eller våra valtidningar, den första delades ut för någon vecka, den andra bör finnas i brevlådan endera dag.

Är det sjukvård eller kollektivtrafik din fråga gäller, då är det Vänsterpartiet i Västra Götalandsregionen som står för information – här på hemsidan eller i kunskapsbanken.

Vänsterpartiet centralt har ett flertal sidor som är startpunkt för den som söker svar på en fråga: