Nooshi Dadgostars sommartal 2022

Nooshi Dadgostar höll sommartal i Göteborg

Flera medlemmar ur lokalföreningen tog tåget till Göteborg igår, mitt på dagen, alldeles för tidigt kan någon tycka. Men det gällde inte Ullevi, inte Håkan Hellström heller.

Nooshi Dadgostar talade inför en stor publik på Vänsterpartiets valmöte i Bältesspännarparken i Göteborg. Talet handlade till stor del om Vänsterpartiets mål för den kommande mandatperioden:

“Med modet att förändra kommer Vänsterpartiet, med rätt valresultat, samarbeta med de andra partierna på vänstersidan för att ta plats i regeringen och axla ansvaret. Vi söker väljarnas mandat för att bygga Sverige starkt igen. Vi söker mandat för att ta tillbaka kontrollen över det som politikerna i åratal överlämnat till marknaden. Vi söker mandat att förbättra din sjukförsäkring och avskaffa karensdagen. För att fortsätta att höja pensionerna och stärka välfärden. Andra lovar – vi agerar.”

Nooshi talade också om behovet av att satsa stort på en förstärkt välfärd, om kravet på Sverigepris på el, om Vänsterpartiets sexpunktsplan för att avskaffa marknadsskolan, behovet av att stärka lagstiftningen kring anonyma donationer och om Vänsterpartiets planer på att fortsätta höja pensionerna.

Du kan läsa talet i sin helhet här eller se det (12:00 in på inspelningen) på youtube.