Jonas Sjöstedt

Bäst när det gäller!

Idag var det partiledardebatt i riksdagen, den sista denna mandatperiod, den sista innan sommarlovet.

Det är ju skillnad mellan debatterna – i riksdagen fördelas orden, en talar åt gången, inte samma tjäbbel som TV-debatterna kan urarta till.

Alla har möjlighet till ett längre och ett kortare anförande. Replik kan begäras i anslutning till det kortare anförandet, i den andra omgången alltså.

Några partiledare kom bättre förberedda än andra. Några visade sig hemma på de flesta områden, andra kom tillbaka igen och igen till en och samma fråga. Det gick verkligen inte särskilt bra för någon av dessa två partiledare, varken skolan och inte heller invandringen visade sig vara ämnen som räckte för hela den långa debatten.

Man kan se och följa hela debatten på riksdagens hemsida. Man kan också hoppa till enskilda anföranden eller till några replikskiften. På höger sida finns talarlistan, där klickar man för att direkt komma rätt.

Bäst när det gäller!

Visst tackar vi partiledningen för att förberedelserna för vår partiledare Jonas Sjöstedts insats gjordes så grundligt. Vänsterpartiets medlemmar kan vara stolta över Jonas Sjöstedt. Från första anförandet till sista replikskiftet.

En kort sammanfattning finns också på länken till SvT. Där samlades det en mängd korta inlägg, så att säga russinen i kakan.