Engagera dig under valåret!

Nu har vi tagit steget in i det nya året. Det innebär också att vi kommit in i ett valår. Valet 2018 är ett mycket viktigt val. Ett val där vi måste stå upp för en human asylpolitik, en välfärd som vi kan lita på och ett samhälle som tar jämställdhet och solidaritet på allvar.

När vi ser att regeringen med Socialdemokraterna i spetsen tittar högerut och hellre vill samarbeta med de borgerliga partierna ser vi också att vår egen position i politiken blir allt viktigare. Under de senaste fyra åren har vi visat att det är vi som driver politiken och regeringen till vänster. Det vill vi fortsätta göra och för det behöver vi bli starkare.

Här i Vänersborg har vi sedan lång tid tillbaka svaga kommunledningar i minoritet. Moderaterna och Socialdemokraterna byter plats med varandra i början av varje mandatperiod. 2014 valde Socialdemokraterna att inte ens samtala med Vänsterpartiets fullmäktigegrupp. Istället blev det fyra ledamöter från vardera Centerpartiet och Miljöpartiet som tillsammans med Socialdemokraterna samlar 22 av 51 platser i kommunfullmäktige.

Visserligen är det enklare att agera i opposition, men vi vill ta ansvar för utvecklingen av politiken i Vänersborg. Efter valdagen 9 september 2018 bör ingen kunna ignorera Vänsterpartiet i Vänersborg. Vi har en mycket aktiv grupp förtroendevalda som hämtar sin styrka från sina medlemmar och sympatisörer. Men vi borde kunna bli ännu fler.

Gå med i Vänsterpartiet här: https://vansterpartietweb.azurewebsites.net/#/newregister