Integrationsstrategi

Tänk om budgetförhandlingen ger resultat

Än så länge ser det så ut att regeringens höstbudget kan klara sig genom riksdagen. Visserligen uttalas hot av flera partier att olika ministrar kan fällas, att hela budgetförslaget kan avvisas, men det återstår att se hela bilden när röken har lagt sig. Därför är det rätt av Vänsterpartiet att fortfarande ha fokus på budgetförhandlingen.

Igår presenterade Vänsterpartiet sitt förslag om ”rättvisemiljarder till det svikna Sverige”. Här finns underlaget i sin helhet. Mottagandet i media var ”avvaktande”, se t ex DN eller GP, I Sveriges Radio fick Jonas Sjöstedt frågan om varför Vänsterpartiet tror att man kan lyckas i förhandlingen: ”… därför att vi aldrig ger oss.”

I Vänersborg tänker vi på förslaget om en Integrationsstrategi som förväntas bli antaget av kommunfullmäktige i september – se ett tidigare inlägg.

P.S. Igår rapporterade vi från kommunstyrelsens sammanträde – här i efterhand texten på reservationen som Vänsterpartiet lämnar in i ärendet kring planprogrammet för Sanden.