Rakt på sak!

Läs och begrunda följande:

”Flera opinionsundersökningar, bland annat från Novus, visar att riksdagsmajoriteten går i otakt med opinionen. Allmänhetens uppfattning är att vinster – om de alls får finnas – ska återinvesteras i verksamheten och inte tas ut av ägarna. Denna ståndpunkt delas endast av Vänsterpartiet.”

Citatet kommer från ett debattinlägg i SKL:s tidning Dagens Samhälle. Bo Bylund, seniorkonsult för Nowa kommunikation undertecknade debattartikeln tillsammans med tre andra seniorkonsulter från samma företag vars inriktning är ”mediakonsulting”. Artikeln borde läsas från första till sista raden. Artikeln berättar vad frågan gäller – allmänheten har ju rätt i och för sig, se nu till att detta inte får oönskade konsekvenser! Du som är företagare i branschen, gardera dig!

Vänsterpartiet tycks vara omöjligt att komma åt – men se nu till att smittan inte sprider sig! Är det rena tillfälligheten att artikeln kommer dagen innan uppropet på S-kongressen i Göteborg?

Dagens Samhälle hade förresten också en artikel kring ett antal frågor som ställdes till Jonas Sjöstedt – här berördes samma tema.