Kommunstyrelsen sammanträder

Kommunstyrelsen sammanträder onsdag 29 februari 2012 – här är kallelsen med föredragningslistan, på den här länken kommer du till de flesta handlingar och slutligen kan du på den tredje länken se vilka beslutsförslag som ligger på ledamöternas plats. Ärenden 3-11 gäller förslag som kommunfullmäktige fattar beslut om längre fram vid sitt sammanträde 28 mars 2012.
Störst intresse på onsdag har ärende 12 – hur ska kommunstyrelsen anvisa tilldelningen av resurser till olika nämnder? Denna ”ramsättning” har stor betydelse för kommunfullmäktiges budgetbeslut som kommer i juni 2012 och som då gäller år 2013. Mellan 29 februari och 20 juni måste nämnderna bekänna färg – hur ska verksamheten bedrivas när minskade resurser hotar bibehållen kvalité och hindrar utveckling? För Vänsterpartiets del gäller samma sak som för alla andra partier – det gäller att prioritera. På onsdag läggs alla förslag på bordet.
Vill du veta när kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och andra nämnder sammanträder 2012 kan du ta en titt på listan.
Önskar du mer information på någon punkt eller vill du i någon speciell fråga lägga fram dina egna tankar för Vänsterpartiets ledamöter kan du vända dig till  James Bucci eller Lutz Rininsland – deras ersättare i kommunstyrelsen är Marianne Ramm och Åsa Olin.