Vänsterpartiets budgetmotion 2012

Alliansregeringens förslag i budgetpropositionen hanteras av riksdagens utskott och avgörs så småningom i riksdagens kammare. Oppositionspartier lägger alternativa förslag. Idag onsdag 5 oktober presenterade Vänsterpartiet sin budgetmotion. Läs gärna sammanfattningen på fyra sidor. Några av oss lokalt aktiva kommer att läsa hela förslaget. För en sak gäller två gånger: Vänsterpartiet lägger i riket inga förslag som är ofinansierade – och Vänsterpartiet i Vänersborg lägger lokalt i kommunen endast förslag som ryms inom Vänsterpartiets centrala budgetmotion. När sedan mini-alliansen i Vänersborgs kommunfullmäktige anser att det saknas pengar för våra förslag om nödvändiga förbättringar för skolan och barnomsorgen och satsningar i äldreomsorgen och på hela socialområdet, så bör man leta efter anledningen till fortsatta nedskärningar någon annanstans, nämligen hos sina egna riksdagsledamöter.