Demokrati

Vänsterpartiets resonemang om projekt Torpaskolan

torpa

Het debatt skrev TTELA om fullmäktiges hantering av projekt Torpaskolan. Vi kan inte annat än hålla med då det förekom på slutet av debatten ett inslag av personangrepp på vår representant Stefan Kärvling. Personangrepp som fullmäktiges ordförande Dan Nyberg släppte förbi utan anmärkning. Här kan det dock tilläggas att det inte var första gången som personangrepp fick förekomma i Nybergs styrda fullmäktige – den som tvivlar på att Dans dövöra finns kan söka upp fd fullmäktigeledamot Carmen Lundgren för att höra vad hon fick utstå för personangrepp.

Hur som helst vänsterpartiet tänkte här redovisa vår reservation som förklarar på ett bra sätt våra tankar kring projekt Torpaskolan samt våra funderingar över brister i ärendets beredning. Texten representerar våra skäl för att yrka på en återremiss av ärendet.

Vänsterpartiets reservation

Och till dem som tycker att det är lite känsligt med personer som far med osanningar vill vi säga – klicka inte på bilden på Torpaskolan och sätt definitivt inte på ljudet.