Kommunfullmäktige 20 juni 2012

Kommunfullmäktige sammanträder en sista gång innan sommarlovet onsdag 20 juni. Sammanträdet börjar mycket tidigare än det brukar göra – samling redan klockan 13:30, här länken till kallelsen med föredragningslistan. Länken till samtliga handlingar finns här och beslutsförslag från kommunstyrelsen finns här.  Två stora ärenden är anledningen: Beslut om ”Framtidens skola” och ”Mål- och resursplan för 2013”. Här finns förslag från oppositionspartierna som visade sig samla flest röster bland kommunstyrelsens ledamöter. Nu kommer kommunfullmäktige att ha sista ordet.

Vänsterpartiets fullmäktigegrupp med åtta ledamöter och fyra ersättare träffas för att gå genom ärendelistan. Nästa träffen är på tisdag 12 juni 2012 i Folkets Hus, start 18.30. Partiets alla medlemmar och även andra som vill informera sig och följa våra diskussioner är välkomna att närvara vid gruppens möte.

Vänsterpartiets ledamöter  och ersättare i kommunfullmäktige kan du ta kontakt med på vår hemsida, klicka fram våra åtta ledamöter och fyra ersättare: James Bucci Marianne Ramm Stefan Kärvling Lutz Rininsland Eva Lindgren Adam Frändelid Ann-Christine Wollny Magnus Kesselmark – Emir Terzic Joachim Johansson Göran Stenman Pontus Gläntegård.

Protokoll från kommunfullmäktiges tidigare sammanträden finns att hämta på kommunens hemsida. Här är också sammanställningen över alla mötesdagar för hela året 2012.