Skolan behöver pengar

Den som väntar på något gott …

… ja den får vänta länge.

På torsdag överlämnar finansminister Elisabeth Svantesson regeringens budgetproposition till talman Andreas Norlén.

Som alltid, så även i år – regeringen har vid ett antal pressträffar veckorna och dagarna innan budgeten blivit  offentlig ”droppat” nyheter om innehållet. Som regel har Tidöpartierna haft var sin representant vid pressträffarna,  Sverigedemokraterna och någon från M, KD och L, partierna som egentligen  utgör regeringen.

Det har blivit en diger lista med tio punkter (se sidan på ovanstående länk). Och där finns fortfarande, fyra dagar innan budgeten läggs fram, ingenting om ett område som sedan länge försökt få regeringens uppmärksamhet. Skolan behöver få hjälp för att kunna driva en verksamhet med kvalitet.

Fortfarande finns det hopp, nu när Mats Persson överlämnade sitt uppdrag i regeringen till Johan Pehrson. Måndag, tisdag, onsdag … tre dagar kvar för att hoppas på en pressträff som kommer med ett besked.

P.S: Se där – nu på måndag kom under eftermiddagen ett meddelande: ”Regeringen presenterar budgetsatsningar på skolan”.