Arena Vänersborg

Moderaterna (V)änersborg – partiet som lullar med?

I Västnytts tredje inslag om Toppfrys konstaterade reportern Sophia Djiobaridis att moderaternas kommunalråd, Gunnar Lidell, bara lullade med.

Moderater som lullar med? Gunnar Lullidell?

Nej inte riktigt så illa då moderaterna har visat en vilja att få ordning på Arenakaoset genom att lägga förslag som Lars-Göran Ljunggren sedan förträngde undan. I februari 2010 lämnade moderaterna även in en bra motion om att granska Arenan. Vi tyckte dock att motionen kunde spetsas till lite så vi lämnade in en vassare version.

Motionerna behandlades i Kommunstyrelsens arbetsutskott 2010-02-24 med beslut att fortsatt behandling skulle avvakta de externa utredningar som pågick. Och hur agerade moderaternas kommunalråd? Jo, han lullade med. Ett liknande beslut fattades av Marie Dahlin i barn- och ungdomsnämndens presidium 2010-03-01.

Nu är det september och vi valde, 2010-09-06, att höra efter vilka externa utredningar det är som fortfarande pågår, svaret blev att det är bara polisens. Samma dag som vi ställde frågan togs motionerna upp för en ny behandling i barn- och ungdomsutskottets presidium där vice ordförande, moderaten Anders Forström, höll i klubban. Och vad gjorde moderaterna nu när de hade chansen att göra något konkret? Jo Anders Forström tog verkligen initiativet – han visade på bästa viset hur moderaterna behandlar kontroversiella frågor när det väl kommer till krita. Han beslutade att behandla ärendet enligt föregående ordförandes beslut.

Han lullade med!

Lite tuffare får vi väl lov att vara nu när det är sju dagar kvar till valdagen.

Vänsterpartiet (V)änersborg – partiet som inte lullar med