Arena Vänersborg

JO 5

Idag skriver TTELA om att James Bucci har kontaktat Justitieombudsmannen (JO) för femte gången. Efter fyra tidigare JO beslut som har alla riktat kritik mot kommunen kan man ana att det ligger alltid någonting i sakerna som James Bucci väljer att anmäla. Den här gången är det ingen skillnad. JO 5 är en omfattande anmälan som sy ihop ett antal Arena Vänersborg konstigheter. Mestadels handlar det om handlingar som finns och som har varit kända av ett fåtal inom kommunen men som har aldrig överlämnats för diarieföring. Det rör sig om ekonomiska kalkyler och diverse utredningar. Allt i allt rör det sig om minst sju stycken separata konstigheter som var och en för sig  lämpar sig för utredning.

Och om inte det var allvarligt nog med den bristande diarieföring så tillkommer ytterligare en förkastlig faktor i det hela och det är att dem som mörkar, men som samtidigt är för fega att träda fram, låter en skugga falla på förvaltningspersonal som är helt oskyldiga i sammanhanget. Förvaltningssekreterarna är suveräna i sina arbeten men kan tyvärr ingenting göra åt andras mörkandet.

Och fundera över detta – hur skall man kunna lita på de pågående utredningar med alla inblandade konsulter och advokater när dessa själva medverkar till att våra grundlagar sätts ur spel. JO beslut 3948-2006 klargör rollen av den externa uppdragstagaren.

Vill ni kolla in TV4 Västs bevakning av detta kan ni titta på deras nyhetssändningar från igår förmiddag. 09.33

Tre mörkande kommunalråd kan även ses i Västnytts valspecial

Det är 10 dagar kvar till valet…..

Vänsterpartiet (V)änersborg – partiet som inte lullar med