Earth Hour

Anteckna gärna i almanackan

Flera försök gjordes,till slut var det en motion från Vänsterpartiet som enhälligt antogs av kommunfullmäktige i Vänersborg. Sedan 2013 och nu för femte året i rad uppmärksammans EARTH HOUR, lördag 25 mars. Programmet för Earth Hour i Vänersborg blir bara bättre och bättre. Det var en trevlig inbjudan som dök upp på kommunens hemsida. Välkomnande text, ett bra program, det värmer. Tänk om vi blir många som vill ställa upp på den symboliska festen att ”släcka ner för en timme”.

Samma lördag, dock redan på förmiddagen, har Vänsterpartiet Vänersborg Röd Lördag. Vi träffas i gågatekrysset, vi bjuder på en kopp kaffe eller te och samtal om politiken och annat.

Två veckor senare är det fest i Göteborg – Vänsterpartiet Göteborg inbjuder att deltaga i 100 ÅRSKONFERENSEN. Hela programmet för lördag, 8 april, i Folkets Hus, Göteborg, och en länk för att i förväg köpa biljetter ligger på partiföreningens hemsida.