Åsa Olin

Medlemsmöte tisdag 5 april

Det saknas inte diskussionsämnen för våra medlemmar. Visserligen var tanken att höra mer om Vänsterpartiets framgång i samtalen med regeringen på partiföreningens extrainsatta möte 14 april, men så ”bubblade det över” precis dagen före vårt ordinarie medlemsmöte för april.

Läs, hör och se mera här:

”10 vänstermiljarder till bättre välfärd”

”Välfärdsmiljarder till kommunerna”

”Välfärdsmiljarderna”

”Vi satsar 10 miljarder per år på välfärden”

Allt går ju parallellt, fast det som sker på kommunal nivå i Vänersborg pekar åt rakt motsatta håll. Här planeras för Mål- och resursplanen 2017, där våra lokala socialdemokrater tvärtom har anbefallit sparprogram och lagt ut ”effektivitetsbeting” för skola, vård och omsorg. Bokslutet och verksamhetsberättelsen är uppe i kommunstyrelsen i veckan, med ett oväntat överskott å ena sidan och nämndernas bistra verklighet å den andra.

Och vi kommer säkert också att behöva samtala om ”Wargön”, om den tilltänkta nya hamnen och minoritetsstyrets fartblindhet och vår egen ambition, att vilja förankra stora politiska spörsmål med krav på korrekta underlag och en långsiktig hållbar planering.

Men vi ska också hinna med att planera vidare för våra aktiviteter under våren, bl a för tre RÖDA LÖRDAGAR (23 april, 28 maj och 11 juni).

5-8 maj har Vänsterpartiet sin kongress i Örebro – Åsa Olin är med i delegationen från distriktet Älvsborg. Hon berättar kort om hur delegationen förbereder sig.

Välkomna till medlemsmötet tisdag 5 april med start 18:00 i Vänsterpartiets lokal på Kronogatan 31.