Distriktet Älvsborg

Gjorde vi bra …

I söndags stod vi en hel dag för markservice och kökstjänst när Vänsterpartiet Älvsborg hade distriktets årskonferens här i Vänersborg. Sista gången … Från 2017 och framöver delas distriktet upp och anpassas till en annan förändring i Västra Götaland, nämligen nya valkretsar.

Dagen efter riggade vi teatersalongen i Folkets Hus i Vänersborg för ett Öppet Möte med Jonas Sjöstedt och Rossana Dinamarca. Bra sammanfattning av ”läget” i rikspolitiken, Jonas och Rossana berättade mycket om bakgrunden och tankarna till pågående budgetöverläggningar med regeringspartierna. Lokaltidningen TTELA bevakade Jonas Sjöstedts ”hemkomst” på ett fint sätt.

Nu väntar vi med spänning på dagen för ”partiföreningsmöten” som sker samtidigt i hela landet och där Ulla Andersson och Jonas Sjöstedt skall bli än tydligare. Torsdag 14 april på kvällen blir det interna webbuppkopplingar, så även i Vänersborg.

I övrigt återvänder vi nu till den kommunalpolitiska scenen, närmast på onsdag är fullmäktiges sex ledamöter och deras tre ersättare på plats i kommunfullmäktige. Det ska vi återkomma till.

jr