Mycket på en gång

Gårdagens partiledardebatt i riksdagen väckte nog inte något större intresse i medierna. Jonas Sjöstedt fortsätter på den rätta linjen, ett väl förberett anförande, vassa frågor i replikrundan och som alltid den sakliga tonen. Här länken till Jonas Sjöstedts anförande. Hela debatten med alla anföranden och alla repliker finns på riksdagens hemsida – klicka ”webb-tv”.

Stefan Kärvling, som är ledamot för Vänsterpartiet i Vänersborg, ”replikerar” också – Stefan ställer idag i lokaltidningen TTELA frågan ”Vad då Melodifestivalen i Arenan?”. Han talar klartext när han bemöter Stig Bertilsson som fick plats i lokaltidningen. Lena Eckerbom Wendel (M) och även Gunnar Lidell (M) saknade tydlighet när de uttalade sig om partikollegan Bertilssons tankar.

Störst uppmärksamhet fick programmet ”Uppdrag granskning” – vi väljer att länka till tre av alla kritiska röster som höjdes. Programmet om ”barnfattigdom” var inte någon höjdpunkt för bra journalistiskt arbete. Läs en artikel i Aftonbladet och läs vad Rädda barn anförde, men läs också Susanna Alakoski i DN: ”Alla fattiga barn går inte i trasiga skor”.