Vilka frågor kommer upp i kommunstyrelsen?

Kommunstyrelsen

Första sammanträdet med kommunstyrelsen är onsdag 5 september – här kallelsen med föredragningslistan och samtliga handlingar. (Anledningen till att “nästan allt” finns på en enda länk är att kommunstyrelsen går över från papper till iPad, från “ord” till “handling”. Observera att filen är 133 Mb stor. Läs mer om detta på en av våra ledamöters blogg.)

Ärendelistan är lång. Vilka beslut ser Vänsterpartiet som de viktigaste? Utan tvekan fyra punkter:

5 Sverigedemokraternas motion: Svar på motion om ändring av lokal ordningsföreskrift beträffande gatumusik inom Vänersborgs kommun

6 En motion från V+MP+C+VFP som “förkastas” av M + S:  Svar på motion om ändring av detaljplan avseende Fiolen 3 och del av Blåsut 2:2

14 Information om rapporten Kartering av översvämningsrisker vid Vänern

15 Redovisning av översyn av Högskolecentrum Vänersborg

Önskar du mer information på någon punkt eller vill du i någon speciell fråga lägga fram dina egna tankar för Vänsterpartiets ledamöter kan du vända dig till  James Bucci eller Lutz Rininsland – deras ersättare i kommunstyrelsen är Marianne Ramm och Åsa Olin.

Vill du veta när kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och andra nämnder sammanträder 2012 kan du ta en titt på listan.