Nu ökar farten, nu går det undan …

För två veckor sedan frågade vi på vår hemsida när vissa motioner skulle grävas fram och föras till ett avgörande beslut i kommunfullmäktige.

Igår kunde vi notera att vi kan sätta streck över frågan som avsåg en pinsam omröstning i samhällsbyggnadsnämnden – nu ser det så ut att Sverigedemokraternas motion om gatumusik får sitt rätta svar.

Igår ställde vi också en fråga kring ett ärende som Demokratiberedningen ville föra upp till kommunfullmäktige, ett ärende som gällde ”Riktlinjer för medborgardialogen”.

Idag kom svaret – nu diariefördes en handling som har legat i någon skrivbordslåda sedan slutet på maj månad. Förslaget är att kommunfullmäktige beslutar att skicka ”riktlinjerna” på remiss till samtliga nämnder. Synd att augustimånadens sammanträde ställdes in, nu kommer beslutet först i slutet av september. Nåja, någon gång i början av 2013 lär fullmäktige kunna ta slutlig ställning.

Visst går det undan. Är det Vänsterpartiets hemsida som kan hjälpa till, så står vi gärna till tjänst. Verkar i alla fall ställt utom all tvivel att det finns läsare av vår hemsida på centrala platser i kommunhuset. Det välkomnar vi …