Samma procedur som förra året, Miss (S)ofie?

(Tips – klicka på artikeln för att göra den läsbar)

Kan man tänka sig, det mesta upprepar sig. För 25 år sedan, 1986, fanns en artikel om VPK Vänersborg i vår tidning NY DAG. Tidningen finns inte längre, VPK har blivit V. Då hade vi en fin valframgång, men ”familjen” Vänersborg såg till att vi berövades utdelningen som skulle ha följt med när våra mandat i fullmäktige ökade. Avgörande för detta var 1986 S i Vänersborg. S har inte bytt namn, S har inte bytt stil sedan dess. 2011 upprepas det hela, ”familjen” är sams, det gäller att hålla ”de andra” utanför. I socialnämnden ingick socialdemokraterna idag en valteknisk samverkan med M+FP+KD+C för att hålla kandidaten som nominerades av gruppen Vänsterpartiet/Miljöpartiet/Välfärdspartiet utanför socialutskottet. Allt är sig likt, precis som förut – fast lite tvärtom. 2006-2010 kallade sig Moderaterna för oppositionsparti, nu är det socialdemokraterna som missbrukar namnet.

Vi ska fortsätta vårt arbete, det kan och måste bära än mer frukt vid nästa val 2014 – vi ska under de kommande fyra åren visa Vänersborg att ingen behöver ångra sin röst på vårt parti. Det är vi skyldiga gruppen som stred 1986, det är vi skyldiga oss själva nu, det är vi skyldiga alla de nya medlemmar vi har fått sedan september 2010 och som kommer med i vårt parti framöver.

Samma procedur som förra året, Miss Sofie?

Samma procedur som alla år, James!

Betjänten James känner vi ju.  Miss (S)ofie känns också igen, 1986 som 2011.