Arena Vänersborg

Tack för alla tummen upp

Att det har dröjt med att uppdatera hemsidan beror inte på att valresultatet i Vänersborg blev hemligstämplat. Det hänger helt enkelt ihop med att det har varit ett visst mediaintresse för hur vänersborgarna har valt att lägga sina röster. Första påringningen 05:04.

Vi vill tacka de 3467 personer som lade sina röster på Vänsterpartiet Vänersborg. Detta har inneburit en fördubbling av våra mandat från 4 till 8 och att vi med stolthet kan se oss som tredje största partiet i kommunen med 15.1% av väljarstödet.

I landet ligger vi på åttonde plats för V i  kommunresultatet.

Nu blir det för oss att försöka förvalta detta förtroende som vi har fått. Vi har inte stängt någon dörr till något parti oavsett vad Lars-Göran Ljunggren (S) påstod med sin rena lögn i Västnytt. Det vi däremot har gjort är att vara tydliga över att vi inte tänker samarbeta med kommunalrådet Lars-Göran Ljunggren (S) och inte heller med kommunalrådet Bo Carlsson (C). Detta står vi fast vid då vår uppfattning är att det måste bli politiska konsekvenser för Arena Vänersborgs myglet plus Toppmyglet plus Huvudnäsmyglet plus Sikhallsmyglet plus näringslivschefsmyglet plus konsultmyglet osv.

Media som har bevakat valet i Vänersborg

Bloggar som har skrivit om valresultatet i Vänersborg