Arena Vänersborg

Bravo Berit Johansson

Vänsterpartiet Vänersborg har följt Berit Johanssons kamp för att få färskpotatis på sitt äldreboendes meny. Vi känner igen egenskaperna som behövs, vi känner igen metoderna som behövs. Vi applåderar.

I torsdags fortsatte media bevakningen av en annan kamp, den att få fram sanningen om Arena Vänersborg. Radio Väst och Västnytt rapporterade om att WSP hade fått en massa tilläggsbeställningar från kommunen på arbete men att de aldrig fick några instruktioner om att arbetet skulle utföras inom budgetramen. För två veckor sedan fick vi redan reda, också genom Radio Väst, på vem som på eget ansvar hade gett WSP fria händer. En viss mörkande lögnare hade återigen ertappats. Samma person som har låtit hela barn- och ungdomsnämnden få ta skiten för saker som de flesta ledamöter överhuvudtaget har inte känt till.

Vi har som bekant vägrat att acceptera den kollektiva bestraffningen som kommunens revisorer samt fullmäktiges S, C, M, FP, FV ledamöter delade ut. Vänersborgs fullmäktigemajoritetens kollektiva bestraffning som drabbade till och med dem som hade klart sagt nej till Arena Vänersborg är numera ett ämne som intresserar många av Sveriges jurister, Radio Väst igen

Vi utgår från att vi kommer att få rätt i Göteborgs förvaltningsrätt och kommer inte i första hand att glömma de som ställde sig bakom den kollektiva bestraffning.

Varför?

Jo för att vi i Vänsterpartiet Vänersborg delar en viktig egenskap med Berit Johansson….

Vi noterar att Hembygdsrörelsen i Färgelanda verkar inte heller vilja ta skit

Vänsterpartiet (V)änersborg – partiet som inte lullar med