Dokumentet du vill se

Nu när Radio Väst gräver i underlaget som finns i kommunens diarier kan vi på vår hemsida lägga ut ett dokument, som länge har funnits i en av kommunens pärmar. Synd bara att revisorerna aldrig kom så långt i sitt arbete att öppna denna pärm. Bara så går det att förklara att revisorerna valde att rekommendera kommunfullmäktige att vägra ge ansvarsfrihet till hela barn- och ungdomsnämnden. Tänk vad fel det kan bli. Men det blir fel när man inte spelar enligt regelverket.

Skönt att se och höra ytterligare inlägg från Radio Väst. Det finns ett längre inslag där Torsten Gunnarsson, revisorernas ordförande, och Stefan Kärvling, partiets ledamot i ”vilande” barn- och ungdomsnämnden intervjuas.

Tidningen TTELA följer upp med en artikel, där även S Anders Larsson kommer till tals. S Anders Larsson ställer inte upp i radion för en intervju, däremot lämnade han korta svar och besked när han själv ringde upp redaktionen.

Senare följde Radio Väst upp med ytterligare ett inslga under rubriken ”Beklagligt att Larsson får stå oemotsagt”.

Dokumentet du vill se – varsågod, här finns det, klicka fram underlaget som ger bakgrunden:

Bemyndigande