Larsson och Ljunggren, eller hur ?

Det börjar dra ihop sig, det framgår med all önskvärd tydlighet av TTELA som dagen innan kommunfullmäktige väljer rubriken

Alla skyller i från sig om arenan

Vänsterpartiet har ”för länge sedan” lämnat in sina yrkanden. Vi vill att S Anders Larsson (men även Andreas Vänerlöv KD och Marianne Karlsson C, de andra två ledamöter ur projektstyrelsen) INTE beviljas ansvarsfrihet. Vi vill inte heller att kommunalråden beviljas ansvarsfrihet, och vi yrkar detta för Lars-Gören Ljunggren (men även Bo Carlsson C och Gunnar Lidelll M).

Vänsterpartiet har inte röstat för projektet – från första klubbslaget i juni 2007 var vi i opposition. Vår hemsida visar på vilka sätt vi tidigt ville ge offentlighet åt vem som fattade vilka beslut utanför de offentliga församlingarna.

Om du vill läsa vilka papper ledamöterna i Barn- och ungdomsnämnden lämnar som ”förklaringar” inför onsdagen, varsågod, här finns de första fem, vi väntar på att också KD får sin inspiration: S och C, M, FP, V och MP.

Uppdatering: 2010 05 18, 16:30: Inget från Andreas Vänerlöv KD än – dock nu finns underlaget från S Anders Larsspn.