Arena Vänersborg

Heja Anders Gunn (S)

Idag skriver barn- och ungdomsnämndens ledamot Anders Gunn (S) en debattartikeln i TTELA om Arena Vänersborg där tidningen har valt rubriken ”Revisionen mörklägger sanningen”. Det är starkt jobbat av Anders att skriva som han har gjort i sin artikel.  Det vi läser ger oss i vänsterpartiet en gnutta hopp för det framtida styret av Vänersborgs kommun. Han vågar skriva om saker som vi har visat genom ett antal inlägg på vår hemsida – att hela arena projektet har varit i händerna av ett fåtal herrar. Anders använder uttrycket ”en celeber skara herrar som ville sätta Vänersborg på kartan, visa vad staden förmår. Dessa herrar är politiker och tjänstemän, väl förtrogna med hur det politiska spelet skall hanteras om man vill nå dit man vill.James Bucci (V) har varit en aning mer provocerande för att framföra ett liknande budskap om människor som väljer att mörkar sanningen

Vänersborgs kommuninvånare med sin namninsamling för att väcka en folkomröstning i frågan om Arena Vänersborg viftades bort av en maktmaffia som har hela tiden haft en agenda som inte har tålt insyn.

Egentligen är vi säkert många som känner sig som mannen i bilden.

Vems huvudet som tittar fram från den första stridsvagn har vi inom vänsterpartiet inte kunnat utröna men nu vet vi att Anders Gunn (S) åker inte med.