Arena Vänersborg julkalendern

Arena Vänersborg projektstyrelsemötesprotokoll nummer 13

För många förknippas nummer 13 med otur

13 trappsteg

13 är också antalet trappsteg upp till många galgar.
Det var den 13 december 2006 som ”Bohusgruppen” var i farten och så var de också 13 stycken.

Protokoll nummer 13 och listan på Bohusgruppen

Punkt 4 är mycket intressant där det finns en 20 underpunkter med beslut om inriktningar hit och dit. Någon är iaf vaken nog till att fråga om likställighetsprincipen.
Idrottsmuseet är nämnd här men förmodligen vet inget själva än. Så kommer fram uppgiften om ett föreningsgym – troligen den som nu finns i IFK Vänersborgs lokaler inne i Arenan.
En arbetsgrupp med IFK skulle bildas.

Punkt 4 ger dock inte mycket kött på benet, det är därför bra att det fanns en dokument som det redovisades från. Synd bara att den inte blev diarieförd.

5 & 6 Mera information till folket

9 Driftsorganisation är klar. Vår tidigare fundering över ”marknadsrådet” får ett svar i revisorernas protokoll nummer 4 där gruppdeltagarna är redovisade. ”Marknadsrådet” är uppenbarligen inte den tvärpolitiska gruppen som har jobbat med ägarformen för Arenan. Då borde det finnas ytterligare ett hemligt Arena sällskap någonstans…..

Revisorernas protokoll innehåller en hel del annat nyttigt. Det verkar inte heller vara något negativt att säga om WSP än då ”allt har fungerat bra hittills.”

Synpunkter på det som skrivs i vår julkalender? Skriv gärna en kommentar.

Upprörd över det som kommer fram och misstänker eventuella brott? Skriv gärna en rad till polis och åklagare.  Polisärende K 171809-09 handläggare Erold Coleman eller åklagareärende AM-163708-09 handläggare Sune Johansson.

Fortsättningen följer…..